2024-07-23

Dėl asmens tapatybės kortelių keitimo

Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ADIC) praneša, kad nuo 2024 m. liepos 23 d. asmens tapatybės kortelės, išduotos iki 2024 m. sausio 1 d., negalės būti naudojamos kvalifikuotam elektroniniam parašui kurti, o jose įrašytų kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatų galiojimas atšauktas.
Laikotarpiu nuo 2024 m. birželio 1 d. iki 2024 m. liepos 22 d. buvo išrašyta 50 525 asmens tapatybės kortelių, išduodamų bendra tvarka, iš jų pakeista dėl sertifikatų funkcionalumo – 3 674 asmens tapatybės kortelių, t. y. 7,3 proc. nuo visų išrašytų asmens tapatybės kortelių. Asmens tapatybės kortelių keitimo procesas vyksta sklandžiai, bendra tvarka užsakytos asmens tapatybės kortelės keičiamos nemokamai, o išrašyti dokumentai nedelsiant išsiunčiami į Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos teritorinius padalinius (toliau – padalinys) ir diplomatines atstovybes ar konsulines įstaigas.

atk.png

ADIC primena, kad vadovaujantis vidaus reikalų ministro 2024 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 1V-366 „Dėl asmens tapatybės kortelės keitimo“ asmenims, keičiantiems asmens tapatybės kortelę, kurios išdavimo data yra nuo 2022 m. rugsėjo 2 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir kurioje buvo įrašyti elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo sertifikatai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto dydžio rinkliava už asmens tapatybės kortelės keitimą neimama, kai asmens tapatybės kortelė keičiama bendra tvarka ir prašymas pakeisti asmens tapatybės kortelę teikiamas ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. Tai galima padaryti bet kuriame padalinyje.
ADIC taip pat atkreipia dėmesį, kad šie pakeitimai neturi jokios įtakos asmens tapatybės kortelės, kaip asmens dokumento, patikimumui, galiojimui ir tinkamumui keliauti. Jei kortelės nenaudojate kvalifikuotam elektroniniam parašui kurti, Jums nieko papildomai daryti nereikia. Iki 2024 m. sausio 1 dienos išduotos asmens tapatybės kortelės ir toliau bus tinkamos naudoti kaip elektroninės atpažinties priemonės, pavyzdžiui, tvirtinant asmens tapatybę ir gaunant elektronines paslaugas, tokias kaip (ne)teistumo pažymų užsakymas, santuokos ar gimusio vaiko įtraukimas į apskaitą, civilinės būklės akto įrašą liudijančių išrašų išdavimas ir kitas. Kvalifikuotas elektroninis parašas yra reikalingas tik norint gauti notarines paslaugas.
Visais klausimais dėl kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatų prašome kreiptis į ADIC Sertifikatų skyrių telefonu (0 5) 271 6062 arba bendruoju elektroninio paštu adresu [email protected].