Valstybės tarnautojas atlieka šias funkcijas:
- Organizuoja priemones, skirtas įgyvendinti valstybės politiką asmens dokumentų išrašymo srityje.
- Organizuoja asmens dokumentų techninės ir programinės įrangos pakeitimus, priežiūros, tobulinimo ir testavimo darbus.
- Užtikrina tarptautinių standartų ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų asmens dokumentų srityje savalaikį ir tinkamą įgyvendinimą.
- Koordinuoja strateginių veiklos planų rengimą, įgyvendinimo priemones ir planų įvykdymo ataskaitų rengimą.
- Planuoja valstybės biudžeto lėšų poreikį Centro funkcijoms vykdyti, seka ES struktūrinių ir kitų fondų siūlomas paramos galimybes, teikia paraiškas.
- Inicijuoja, rengia arba dalyvauja rengiant asmens dokumentų išdavimą reglamentuojančius teisės aktus bei jų pakeitimus, teikia pastabas ir pasiūlymus.
- Prognozuoja asmens dokumentų išrašymo sistemos tobulinimo, naujos įrangos poreikio bei naujų dokumentų rūšių išrašymo Centre perspektyvą ir įgyvendinimo priemones.
- Inicijuoja bei organizuoja asmens dokumentų blankų įsigijimo, asmens dokumentų išrašymo sistemos modernizavimo darbus, organizuoja pirkimus, vykdo sutarčių įgyvendinimo priežiūrą, koordinuoja ir vertina, o esant reikalui, rengia investicinius projektus, asmens dokumentų blankų, asmens dokumentų išrašymo bei išdavimo sistemų technines specifikacijas, pirkimų sąlygas.
- Planuoja, organizuoja ir įgyvendina asmens dokumentų blankų saugą, asmens dokumentų technologinę saugą, asmens dokumentų išrašymo proceso saugą bei negaliojančių asmens dokumentų sunaikinimo saugą užtikrinančias priemones.
- Užtikrina Centro informacinių sistemų funkcionalumą, ryšį su VRIS ir kitomis informacinėmis sistemomis, organizuoja duomenų perdavimo spartą ir saugumą užtikrinančias priemones.
- Organizuoja priemones užtikrinti Centro duomenų bazėse saugomų ir įstaigos kompetencijos ribose esančių centrinės duomenų bazės duomenų saugumą, patikimumą ir teikimą Lietuvos Respublikos valdžios ir valdymo institucijoms ir įstaigoms bei kitiems duomenų gavėjams Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka.
- Organizuoja ir įgyvendina asmens dokumentų lustuose įrašomų asmens duomenų saugumą ir autentiškumą užtikrinančias priemones.
- Organizuoja viešojo rakto infrastruktūros Centre įrengimo, modernizavimo ir priežiūros darbus, užtikrina priemones asmens dokumentų su biometriniais asmens duomenimis duomenų apsaugai nuo klastojimo užtikrinti skirtiems sertifikatams sudaryti ir laiku atnaujinti.
- Organizuoja Centro internetinių puslapių priežiūros priemones, šių puslapių atitikimą teisės aktų reikalavimams, savalaikį atnaujinimą.
- Renka ir analizuoja informaciją apie dokumentų blankų gamintojus, gamybos, išrašymo ir apsaugos technologijas, informaciją apie asmens dokumentų klastojimą.
- Teikia pasiūlymus bei technines išvadas dėl asmens dokumentų panaudojimo elektroniniam asmens tapatybės nustatymui strategijos įgyvendinimo.
- Inicijuoja seminarus, konferencijas bei pasitarimus asmens dokumentų bei asmens dokumentų išrašymo sistemos tobulinimo klausimais. Pagal savo kompetenciją susirašinėja su Lietuvos ir užsienio įstaigomis ir organizacijomis.
- Metodiškai vadovauja, koordinuoja ir kontroliuoja Dokumentų išrašymo bei Programinės ir techninės įrangos priežiūros skyrių darbą, analizuoja darbų eigą, koordinuoja ataskaitų rengimą.
- Skiria pavaldinius laikinoms pareigoms vykdyti.
- Direktoriui pavedus, vykdo Centro direktoriaus funkcijas.
- Pagal kompetenciją atstovauja Centrui, Centro direktoriui įgaliojus.
- Vykdo kitus Centro direktoriaus pavedimus, siekdamas Centro strateginių tikslų įgyvendinimo.
Valstybės tarnautojas turi atitikti šiuos reikalavimus:
- Turėti aukštąjį universitetinį technologijos mokslų studijų srities išsilavinimą (magistro laipsnį).
- Turėti ne mažesnę kaip 4 metų vadovaujamo darbo patirtį.
- Išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, Vidaus reikalų ministerijos norminius dokumentus, susijusius su Centro veikla.
- Turėti ne mažesnę kaip 4 metų praktinio darbo asmens dokumentų išrašymo srityje patirtį, išmanyti Lietuvos Respublikos, ICAO ir ES teisės aktus, standartus bei kitus teisės aktus, nustatančius asmens dokumentų blankų technologinės apsaugos reikalavimus, reikalavimus asmens dokumentams ir jų išdavimui.
- Išmanyti bendrąją Lietuvos ir Europos Sąjungos politiką asmens duomenų saugos, informacinės visuomenės, strateginio planavimo, viešojo administravimo srityse, žinoti valstybės tarnautojų teises ir pareigas.
- Turėti darbo viešųjų pirkimų srityje, darbo su Europos Sąjungos struktūriniais fondais patirtį.
- Gebėti atlikti problemų analitinį įvertinimą ir apibendrinimą.
- Turėti darbo planavimo bei organizavimo įgūdžių, savarankiškai planuoti veiklą.
- Mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas, priimti sprendimus.
- Gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.
- Mokėti anglų kalbą B1 lygiu.
- Išmanyti raštvedybos bei teisės aktų rengimo taisykles.
- Mokėti gerai dirbti kompiuteriu, turėti programavimo patirtį, būti susipažinusiam su pažangiomis technologijomis, išmanyti naujas informacinių sistemų kūrimo bei tarpusavio sąveikos technologijas.
- Turėti informacinių sistemų saugumo bei viešojo rakto infrastruktūrų eksploatavimo patirtį.
- Turėti automatizuotų gamybos sistemų eksploatavimo bei priežiūros organizavimo patirtį.
- Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant asmens patikimumo pažymėjimą bei leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Visiškai slaptai“.