Valstybės tarnautojas atlieka šias funkcijas:
- organizuoja skyriaus darbą, atsako už skyriui pavestų funkcijų ir užduočių vykdymą, sudaro skyriaus veiklos planus bei teikia ataskaitas;
- kontroliuoja asmenims sudaromų sertifikatų sudarymo ir tvarkymo procesą;
- rengia ir dalyvauja rengiant teisės aktus, reglamentuojančius asmenims sudaromų sertifikatų sudarymą ir tvarkymą
- vertina ir analizuoja naujas sertifikatų sudarymo ir tvarkymo technologijas, teikia pasiūlymus dėl naujos techninės bei programinės įrangos įsigijimo ir diegimo;
- teikia būtiną informaciją rengiant sertifikatų valdymo sistemų, administravimo ir kitų techninių bei programinių priemonių pirkimų dokumentus, esant poreikiui dalyvauja vertinant;
- kompetencijos ribose palaiko ryšius su Lietuvos bei užsienio įstaigomis. Sprendžiant bendras problemas pagal kompetenciją bendradarbiauja su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis;
- teikia siūlymus rengiant Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Centras) nuostatus ir kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, kompetencijos ribose teikia pastabas bei pasiūlymus;
- dalyvauja rengiant ir koreguojant Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos strateginį veiklos planą bei Centro veiklos planą;
- analizuoja ir vertina skyriaus darbuotojų darbą ir jų teikiamus pasiūlymus. Teikia pasiūlymus Centro vadovui dėl, skatinimų bei nuobaudų skyrimo ir Administavimo skyriui dėl skyriaus darbuotojų kvalifikacijos kėlimo;
- kontroliuoja bei užtikrina skyriaus darbuotojų darbo drausmę;
- rengia skyriaus nuostatų bei skyriaus darbuotojų pareigybių aprašymų projektus;
- įgyvendindamas Centro strateginius tikslus, vykdo kitus vadovybės pavedimus.
Valstybės tarnautojas turi atitikti šiuos reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą (bakalauro ir magistro kvalifikacinis laipsnis arba vientisosios universitetinės studijos) fizinių mokslų studijų srities, fizikos, informatikos ar matematikos krypties, ar technologijos mokslų studijų srities, informatikos inžinerijos krypties išsilavinimą;
- gerai išmanyti ir gebėti taikyti praktikoje Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius viešąjį administravimą, asmens duomenų teisinę apsaugą, sertifikatų sudarymą ir tvarkymą, dokumentų rengimo taisykles, teisės aktų rengimo taisykles;
- išmanyti informacinių sistemų kūrimo, palaikymo ir plėtojimo metodiką, kompiuterinių tinklų ir informacinių sistemų funkcionavimo principus, technologijas bei standartus, informacinių technologijų projektų rengimo principus, elektroninio parašo technologijas;
- išmanyti elektroniniu parašu pasirašytų elektroninių dokumentų sudarymo bei naudojimo principus;
- turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinio darbo patirtį informacinių technologijų srityje; turėti darbo koordinavimo ir planavimo įgūdžių, mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo bei pavaldinių veiklą, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
- mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis MS Word, MS Excel, MS Power Point, MS Outlook;
- mokėti anglų, vokiečių arba prancūzų kalbą įgudusio vartotojo C1 lygiu (pagal Europass).
- Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“.